Så du har din digitala skylt, men har du innehållet att matcha? När du har bestämt dig för att investera i digital skyltning för ditt företag vill du se en avkastning på den investeringen i form av påverkan och ökat engagemang med ditt varumärke. Med traditionell statisk skyltning görs beslutsfattandet innan du installerar skyltarna, och sedan fixas det. Med digitala skyltar kan innehållet vara mycket mer flytande och anpassningsbart till dina kunder och dina affärsbehov. Och det som verkligen väcker det till liv är kvaliteten på ditt innehåll.

Att välja rätt digitalt innehåll

Om du ska spendera tid på att skapa innehåll för dina digitala tecken måste det vara rätt innehåll för ditt ändamål eftersom det bästa innehållet kommer att ha den mest kraftfulla inverkan på din publik. Vad ska du tänka på när du letar efter engagemang och påverkan? För uteslutande onlineföretag finns det en hård kamp om uppmärksamhet och en mängd optimeringstekniker för att fånga användarnas uppmärksamhet. Med innehållet i digital signage ser spelplanen lite annorlunda ut. När det digitala möter den fysiska världen är sammanhanget nyckeln till att övervinna utmaningen att fånga och behålla människors uppmärksamhet.

Tips för att skapa innehåll för digitala skyltar

Förstå din målgrupp

Innan något hantverk äger rum kommer du att behöva en tydligt definierad innehållsstrategi som anpassar din digitala skyltning till dina övergripande mål som företag. För en effektiv innehållsstrategi måste du veta vem din målgrupp är, vad de förväntar sig av ditt digitala skyltinnehåll och syftet med dina skyltar. Låt oss ta ett kafé till exempel. Din målgrupp kan förändras under dagen. Kanske tidigt på morgonen är det pendlare eller folk som tar frukost på väg till jobbet. På förmiddagen kanske du serverar främst pensionärer, stannar för en paus från deras shopping eller föräldrar med små barn som behöver förfriskning. Under lunchtid kanske det finns några småföretagsmöten som äger rum och mitt på eftermiddagen kommer äldre tonåringar förbi när de avslutar college för dagen. Genom att förstå dina kärnkunder vid olika tidpunkter på dagen kan du mer noggrant förfina dina digitala skärmar för att maximera publikens överklagande. Kanske under mitten av morgonen visar en skärm i ditt framfönster en animerad, ångande och tilltalande kopp kaffe för att locka kunder att ta en paus. GIF är ett utmärkt sätt att integrera rörliga bilder utan att behöva spendera tid och pengar på att skapa högkvalitativt videoinnehåll. En kraftfull teknik är att använda GIF-formatet för att skapa en filmgraf – ett foto som har både stilla och rörliga delar som spelar i en slinga. Så kaffekoppen kan vara stilla, men ångan kan vara animerad, vilket hjälper till att skapa en välkomnande och varm atmosfär.

Attraktion inte avbrott

För att fortsätta med kaféexemplet är den tilltalande drycken som visas på skärmen ett sätt att locka kunder. Genom att visa en önskvärd dryck på den plats där människor faktiskt letar efter den är det mer troligt att dina kunder vill göra affärer med just ditt kafé. Om de sedan har en positiv upplevelse kommer de att komma ihåg ditt varumärke och återvända när de nästa gång vill ha en kaffe. Å andra sidan, om din bild av ångande varmt, gott kaffe visas på en skylt eller en skylt på en annan plats, säg en busshållplats, när din potentiella kund är fokuserad på andra saker, som att ta en buss och komma hem, fungerar det som ett oönskat avbrott.

Håll bullret nere

En gyllene regel för innehållsskapande för digital skyltning är att hålla det enkelt. För mycket innehåll på en gång kan vara överväldigande, oattraktivt och avskräckande. Fokusera istället på att leverera rätt innehåll vid rätt tidpunkt till din publik. Mindre är mer. Ett sätt att skära igenom bruset är att använda ett tydligt teckensnitt i en storlek som lätt kan läsas från olika vinklar. När allt kommer omkring, hur ofta tittar vi på en skylt rakt på? Välj ett färgschema som hjälper läsbarheten och även relaterar till ditt varumärke. Bra design gör det så enkelt som möjligt för kunderna att engagera sig i dina meddelanden.

Visa upp ditt erbjudande

Till skillnad från statisk skyltning ger digitala skyltar dig plattformen för att presentera dynamiskt visuellt innehåll i linje med vad kunderna förväntar sig att se i andra aspekter av sitt liv, från videospel till smartphone-skärmen i fickan. Att lägga till videoinnehåll och andra engagerande bilder betyder inte att du måste komplicera ditt digitala innehåll för mycket, det är ett utmärkt sätt att visa upp ditt varumärke, produkt eller tjänst och ge lite tydlighet för att hjälpa människor att förstå det bättre. Det kan också användas för att uppmärksamma aktuella erbjudanden och rabatter.

Gör det lådan fräsch

Med tiden kommer din digitala skyltning och dess noggrant utformade innehåll bara att hålla din publiks uppmärksamhet så länge. Det är därför det är så viktigt att hålla ditt innehåll fräscht och uppdaterat. Det bör inte bara variera beroende på tid på dagen, du måste också se till att ditt erbjudande hålls fräscht och så att det inte blir föråldrat – som annonser för julförsäljning på våren – vilket skapar variation och engagemang för mer frekventa tittare, som återkommande kunder och anställda.

Var socialt företagsam

Ett sätt att hålla ditt innehåll friskt är att utnyttja det senaste innehållet från ditt företags eller anställdas sociala mediekanaler. Och om det finns problem med att optimera skärmen för en viss kanal är en digital skylt ett utmärkt sätt att skylta dina sociala kanaler till köande kunder medan de väntar med sin telefon i handen.

Vet vart det är på väg

Genom att ge kunderna en tydlig uppmaning till handling, som att besöka en av dina sociala kanaler, ger du din digitala skyltning ett självklart syfte. Det ger också kunderna möjlighet att kommunicera med ditt varumärke på sina egna villkor, kanske genom att svara på ett inlägg eller delta i en omröstning, hela tiden hjälpa till att bygga den relationen med ditt varumärke. Naturligtvis kan uppmaningen också uppmuntra kunder att prova en ny produkt, ett visst erbjudande eller att bläddra i en försäljning.

Skapa innehållsmallar

Med allt hårt arbete som har lagts ner på att skapa ditt innehåll verkar det synd att slösa bort det när det har tjänat sitt syfte eller behöver en uppdatering. Att skapa redigerbara innehållsmallar är ett utmärkt sätt att spara tid och ansträngning när du skapar ditt nästa innehåll för digital skyltning.

Rätt verktyg för digital signage

När det gäller digital skyltning är kvalitet kung. Ditt digitala innehåll tävlar om publikens uppmärksamhet i en värld av ultrahögupplösta bilder och filmiskt ljud. Men kvalitet betyder inte nödvändigtvis att man stänker ut på avancerade filmproduktionstekniker. Som vi har sett behöver du bara rätt verktyg för jobbet. Kvalitet innebär att skapa innehåll som passar dina mål, förbättrar ditt företag och viktigast av allt skapar en starkare koppling mellan ditt företag och dess kunder och människor. Grundläggande detaljer som att få din stavning rätt, se till att ditt innehåll är läsbart och hålla dina mönster snygga är viktiga för att kommunicera kvalitet och omsorg om dina meddelanden. Så skulle det inte vara bra om du kunde använda en molnbaserad visuell redigerare utan kod för att skapa engagerande innehåll med delbara mallar? När allt kommer omkring är det enkelt att skapa bra innehåll med rätt verktyg. Den goda nyheten är att Desquare håller på att lansera programvara som gör det snabbt, enkelt och effektivt att skapa högkvalitativt innehåll för digitala skyltar. Registrera dig nu för de senaste uppdateringarna om vår spännande nya programvaruversion.